reklama

Demagógia alias míting SMERu-SD

Jeden večer si hovorím, že nemôžem kritizovať niečo, čoho som sa nezúčastnil, čoho priebeh nepoznám, o čom neviem, či to tak v skutočnosti je, a tak, po komunikácii s mojimi kamarátmi, sme sa rozhodli, že sa pôjdeme pozrieť na míting SMERu SD, v ponde lok v Dolnom Kubíne, s malou dušičkou, že sa budeme pýtať predsedu verejne štipľavé otázky. Žial ani v kolíske niekdajšej slovenskej inteligencie sa nerobili výnimky. SMER kruto klamal a zavádzal málo informovanú spoločnosť. A keby len to, ale ich program mítingu bol psychologicky dokonalý – priam stvorený pre demagógiu. Pekne poporiadku:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vstúpil som do Mestského kultúrneho strediska ( MsKS ), spolu s mojimi kamarátmi, a prvé čo nás ohúrilo boli letáčiky, voda, či iné reklamné materiály s profilmi „našich vyvolených“. Nič to, vo foyer sme sa nechceli moc zdržiavať – prišlo nám to nejaké čudné. Mali sme pocit, že sme sa vrátili o niekoľko rokov dozadu. Tento pocit však neskončil. Priam sa znásobil, keď sme vošli do sály, kde nám do očí bili červené sedačky a technika ako na koncerte popmusic kapely. Nie len ja som sa cítil blbo, vzhľadom na to, že my, a možno ešte nejakí dvaja mladí ľudia, sme sa v dave starších ľudí cítili osamotene. Ani pohľad ochranky nebol dvakrát prívetivý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zrazu sa to začalo, ten dobre mierený ťah, ktorý spravil náladu drvivej väčšine sediacej v sále. Vystúpila skupina Drišlak – samozrejme skupina, ktorej fanklub tvorí práve zoskupenie zodpovedajúce návštevníkom mítingu. Po ich niekoľkominútovom vystúpení sa vnieslo napatie do tejto „dobrej“ atmosféry. Zhasli sa svetlá a spustilo sa video o neúspechu Radičovej vlády ( link tu: http://www.youtube.com/watch?v=HZdTRA_jiwg&feature=related ). Video bolo nechutnou manipuláciou, kde sú polopravdy. Žial je tak emotívne, že dobre naladené publikum sa len smialo a tlieskalo. ( Nehovoriac o tom, že soundtrack si SMER SD asi od producentov nekúpil).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale pokračujeme. Po videu z tmy vystúpil predseda – Róbert Fico. Zožal obrovský aplauz. Ja som sa len s údivom, imúnny voči tejto manipulácii, prizeral. Po pár, mne nič nehovoriacich, frázach sa predseda znova unúval kritizovať a ponižovať dosluhujúcu pravicovú vládu. Zavádzal a klamal keď hovoril o nezamestnanosti. Za čo si však zaslúžil len ďalší poriadny aplauz. Kde sú však riešenia, ktoré by voči týmto „chybám“ vlády Ivety Radičovej ponúkol ? Nikde. Nasledovalo predstavenie miestnych kandidátov.

Po ich odchode na scénu prichádzajú najvyšší predstavitelia strany. Vo mne sa niečo búri a núti ma vykríknuť niečo, za čo by som bol asi SBSkou vyvedený von. Mám v sebe silnejúci pocit, že sa nachádzam niekde, kde som ešte ani nebol narodený, niekde pred 89. rokom. Diskusia táchto predstaviteľov je úplná pretvárka, kde sa tvária ako ťažko odpovedajú na vopred pripravené otázky položené moderátorom. Je mi zle. Prichádza výzva aby sme volili SMER, a odcenenie 134 násobného darcu krvi z Dolného Kubína – skutočne asi prvý pozitívny okamich. To bola jediná vec, ktorej som letmo zatlieskal, s kamarátmi sa postavil a odišiel, lebo Drišlak na záver som už skutočne nezvládal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odišiel som prekvapený a s otázkou v duchu, či toto bola tá „pozitívna“ kampaň, ktorú strana SMER SD vopred avizovala. Až na ten okamich na záver, tam pozitívne nič nebolo. Naozaj – strana SMER SD vie, ako na to – skutočne vedia ovplyvňovať málo informovaných ľudí. Žial, to nie je to, čo Slovensko v ťažkých časoch potrebuje.

Miloš Diežka

Miloš Diežka

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  58x

Praktizujúci architekt, urbanista, projekt manažér, študent externého doktorandského štúdia Fakulta architektúry a dizajnnu (FAD STU) v Bratislave Zoznam autorových rubrík:  Dolný KubínSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu